Okrem nezabudnuteľného loga zvyšuje dobrá znalosť hodnoty spoločnosti, poskytuje zamestnancom smer a motiváciu a uľahčuje získavanie nových zákazníkov. Čo presne je značka?

Krátka odpoveď znie: všetko.

Kvíz: Ktoré logo je vhodné pre vaše podnikanie?
Či už obnovujete svoje logo alebo navrhujete nové od nuly, využite náš bezplatný kvíz a nájdite tú najlepšiu voľbu.

Značka predstavuje súhrn vnímania zákazníckeho servisu, reputácie, reklamy a loga spoločnosti ľuďmi. A keď všetky tieto časti podnikania dobre spolupracujú, celková značka má tendenciu byť zdravá.

Vezmite si to od majiteľa malej firmy Ramona Jones, ktorý sa z prvej ruky naučil, aké dôležité bolo budovanie značky pre jej úspech. Jones založila Discover, Learn & Grow, pretože chcela poskytovať cenovo dostupné vzdelávanie a starostlivosť o deti v Bristol Borough v Pensylvánii. Aby sa to však stalo, musela dostať slovo o svojom podnikaní.

Ako jeden zo šiestich firiem v Bristole Borough sa rozhodol získať marketingovú revitalizáciu prostredníctvom Small Business Revolution – Main Street, Discover, Learn & Grow dokázalo posilniť svoju značku pomocou tímu odborníkov na marketing Deluxe. Rozširovanie značky pomohlo objavovať, učiť sa a rozvíjať pozornosť, budovať dôveru a priťahovať zákazníkov.

  1. Branding zlepšuje uznanie
    Jednou z hlavných súčastí značky je logo, pretože ako „tvár“ firmy to ľudia okamžite spoznajú. Profesionálny dizajn loga je dostatočne jednoduchý na to, aby bol nezabudnuteľný, ale dostatočne silný na to, aby vzbudil požadovaný dojem z vašej spoločnosti.

Hoci Discover, Learn & Grow malo logo, neodrážalo to vzdelávací charakter vzdelávacieho centra. Rodičia a opatrovníci potrebovali vedieť, že ide o predškolský program vedený odborníkom s viac ako 25 ročnými skúsenosťami v oblasti vzdelávania.

Z tohto dôvodu Jones hľadala tím Deluxe, aby navrhol logo, ktoré by lepšie reprezentovalo jej podnikanie. Dodali pozitívny, moderný dizajn, ktorý sprostredkoval rast a vývoj. V záujme jasného vyjadrenia jedinečného programovania a služieb, ktoré ponúka spoločnosť, tím do loga pridal slovo „centrum včasného vzdelávania“. Hotové logo je dosť jednoduché na to, aby bolo nezabudnuteľné, ale dostatočne silné na to, aby urobilo správny dojem so zákazníkmi.

  1. Branding vytvára dôveru
    Rovnako ako ľudia s väčšou pravdepodobnosťou nakupujú od firmy, ktorá sa javí ako leštená a legitímna, rodiny sa musia cítiť pohodlne skôr, ako sa pustia do programu starostlivosti o deti. Tím Deluxe využil nové logo firmy na vizitkách, tričkách pre zamestnancov a na vonkajšej strane budovy, aby poskytol firme profesionálny imidž, ktorý si zaslúži. Okoloidúci a ďalší, ktorí sa stretnú s logom, môžu teraz podnik ľahko identifikovať ako dôveryhodné centrum pre vzdelávanie v komunite.

Tím navyše pomohol Discover, Learn & Grow obohatiť ich webovú stránku o robustný obsah, ktorý odpovedal na otázky a obavy rodičov. Na zaistenie dôveryhodnosti je súčasťou stránok podrobný životopis zamestnancov strediska raného vzdelávania, zoznam ich osvedčení a odpovedí na bežné otázky zákazníkov. Webová stránka obsahuje rovnaký vzhľad, dojem a farby loga, čím posilňuje pocit, že toto podnikanie je serióznym a konzistentným odborníkom v tejto oblasti.

  1. Branding podporuje reklamu
    Reklama je ďalšou dôležitou súčasťou značky. Vybrané médium a demografické zacielenie na reklamy pomáhajú budovať značku. Discover, Learn & Grow pridalo svoje logo do odevov, obalov a tlačených materiálov, aby rozšírilo slovo o podnikaní a odlíšilo sa od konkurencie.

Od chvíle, keď sa v spoločnosti Discover, Learn & Grow usporiadali narodeninové oslavy, tím Deluxe odporučil Jonesovi pridať nové logo do dobrých tašiek pre deti. To by prinieslo ďalší dojem značky rodičom detí, ktoré sa zúčastňujú na večierkoch, a zmenilo by to logo na kráčajúci billboard – bezplatná reklama, aby si spoločnosť všimla.

  1. Branding vytvára finančnú hodnotu
    Spoločnosti, ktoré verejne obchodujú na burze cenných papierov, sú mnohokrát oceňované skutočným majetkom spoločnosti. Veľká časť tejto hodnoty je spôsobená brandingom spoločnosti. Silná značka často zaručuje budúce podnikanie.

To, či je spoločnosť schopná požičať si prostriedky na rozšírenie alebo rozšírenie na IPO, bude vnímané ako hodnotnejšie, bude to pre vlastníka výhodné. Čím väčšia je oddanosť spoločnosti budovaniu hodnoty značky, tým lepšia je finančná návratnosť jej úsilia. Jednotná a konzistentná značka znamená, že Discover, Learn & Grow má dobrú pozíciu pre akékoľvek budúce rozšírenie, ktoré chce urobiť.

  1. Branding inšpiruje zamestnancov
    Mnoho zamestnancov potrebuje viac ako len prácu – potrebujú niečo, k čomu majú pracovať. Keď zamestnanci pochopia poslanie podniku a jeho dôvod existencie, je väčšia pravdepodobnosť, že pocítia tú istú pýchu a pracujú rovnakým smerom, aby dosiahli cieľ.